Äventyrare (12–15 år)

Skogsluffarna – våra Äventyrare

När du är 12-14 år (åk- 6-8) kan du bli Äventyrarscout. Vår avdelning för äventyrare heter Skogsluffarna och består av fyra patruller. Patrullerna

heter Uttern, Järven, Grävlingen och rådspatrullen Björnen. Hos äventyrarna får patrullerna och ledarskap större betydelse och scouterna deltar i planeringen av möten och aktiviteter.

Vi har möten på måndagar klockan 19:00-21:00. Mötesplanering finns bifogat nedan.

Vad lär jag mig på Äventyrarna?

Det som utmärker äventyrarscouting är att man får mycket mer ansvar som patrull med också som enskild individ. Du lär dig ledarskap och hur man får en levande patrull med hjälp av egenplanerade möten. Du har nu mycket kunskap som kommer till användning från tidigare år.

Sommarläger & Tävlingar

Som Äventyrarscout åker du på veckolånga läger under sommaren. Under lägret får du möjlighet att prova på att det vi lärt oss under år

et i praktiken, tillsammans med massor av nya spännande äventyr. På lägret bygger vi våra egna bord och spisar med hjälp av träslanor som vi själv surrar ihop. Vi lagar också vår egen mat över öppen eld och går på hajk i naturen.

Som äventyrarscout har du också möjlighet att åka på större evenemang och läger, både på hemmaplan och utomlands.

Kontakt och Anmälan

Är du intresserad av att börja? Läs mer under fliken ”Bli Scout”!

Skogsluffarna Terminsprogram HT19