Småkrypen (8–9 år)

Småkrypen – våra Spårare

När du är 8-9 år (åk. 2-3) gammal kan du bli Spårarscout. Kårens avdelning för Spårarscouter heter Småkrypen och inom avdelningen har vi fyra patruller.
Våra patruller heter Myran, Larven, Gräshoppan och Skalbaggen.

Det som utmärker arbetet på spårarscoutavdelningen är att man lär sig vad scouting innebär och hur man jobbar i patruller.

Vi har möten på tisdagar klockan 18:30-20:00. Mötesprogram finns bifogat nedan.

Vad lär jag mig på spårarna?

Som spårarscout lär du sig grunderna inom scoutingen. Du lär dig färdigheter du kommer ha användning av i resten av scouterna och hur scouter arbetar i patruller.

Sommarläger

Som Spårarscout kan du åka på 4-dagarsläger under sommaren. Under lägret får du möjlighet att prova på att det vi lärt oss under året i praktiken, tillsammans med massor av nya spännande äventyr.

Kontakt och anmälan

Observera att om ditt barn är intresserat av att börja i Näsby Parks Scoutkår så finns det en kölista. Vi har intagning varje hösttermin och vårtermin. Kontakta oss om du vill ha mer information om småkrypen eller för att sätta upp ert barn på kölistan.

Vill du veta mer om vad scouting innebär, anmäla dig och få koll på hur kösystemet fungerar, kolla in sidan ”Bli Scout”!

Småkrypen Terminsprogram HT22