Tält i natten

Bli scout i vår scoutkår!

I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Här kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen. Och du är självklart med och bestämmer vad vi ska hitta på.

Intresserad? Anmäl dig under fliken Intresseanmälan.

När kan jag bli scout?

Du kan börja i Scouterna när du är 8 år. Du börjar som spårarscout och sedan blir du upptäckarscout, äventyrarscout, utmanarscout och roverscout. Ledare kan du vara sedan hela livet. Du kan läsa mer om de olika avdelningarna här.

Vad gör vi?

De tre vanligaste svaren på varför man är scout

1. Kompisarna
  2. Åka på läger
  3. Prova på nya saker

Jag älskar hajk!

Om ni fortfarande har lite funderingar på vad vi gör i scouterna så kan ni titta på http://www.scouterna.se/bli-scout.
Ni kan också titta på terminsprogram på respektive avdelningssida så ni får ett bättre hum.
Nu har ni säkert kommit på att ert barn bör prova på scouterna. Då är det bara att kontakta en ledare på avdelningen ni är intresserade, eller skicka ett e-mail till info.npscout@gmail.com.

Gå med i vår kår och testa scouting

Du är välkommen när som helst på terminen att komma på ett möte och testa scouting. Du kan skicka in en intresseanmälan om du är intresserad, läs mer på fliken ”Interesseanmälan”. Mer info för nya scouter finns också här>>

Är du 8-9 år? (Åk. 2-3)

Om du är 8-9 år så kan man börja på vår spåraravdelning Småkrypen. Du hittar mer info om avdelningen här och länk till ledarnas kontaktinformation om du har några frågor.

Är du 10-11 år? (Åk. 4-5)

Om du är 10-12 år så kan man börja på vår upptäckaravdelning Gaddarna. Du hittar mer info om avdelningen här och länk till ledarnas kontaktinformation om du har några frågor.

Är du 12-14 år? (Åk. 6-8)

Om du är 13-15 år så kan man börja på vår äventyraravdelning Skogsluffarna. Du hittar mer info om avdelningen här och länk till ledarnas kontaktinformation om du har några frågor.

Är du över 15 år?

Om du är över 15 är du såklart fortfarande välkommen till vår kår antingen som utmanare, rover eller ledare.

Här kan du hitta information powerpointen för nya ledare Intro Näsby Parks scoutkår