Här kan du hitta information för dig som medlem i Näsby Parks Scoutkår

Möten

Här är de nuvarande mötestiderna för samtliga avdelningar, för mer info, besök ”Avdelningar”. Samtliga terminsprogram hittas på avdelningarnas sida.

Medlemsavgift

• Just nu är medlemsavgiften i vår kår:
    1050 kr per termin för spårare
    1100 kr per termin för upptäckare
    1250 kr per termin för äventyrare
    1250 kr per termin för utmanare
  • 650 kr per termin för rover
    100 kr per termin för aktiva ledare och funktionärer
    250 kr per termin för stödjande medlemmar

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i Roslagens Scoutdistrikt, Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor. Extra avgifter tillkommer för övernattningar, hajker, läger och andra aktiviteter.

Medlemstidningar

Som medlem i Scouterna får alla scouter ut tidningen ”Scout”, som också finns på scout.se. För närvarande har vi ingen kårtidning, men hemsidans blogg uppdateras ibland.

Försökring

Kåren och alla våra scouter är försäkrade genom ”Province Insurance”. Läs mer på www.provins.nu/scouterna.

Avsluta ditt medlemskap

Om du eller ditt barn vill avsluta sitt medlemskap i kåren och Scouterna, vänligen skicka ett mail till info.npscout@gmail.com.