För närvarande är vi i stort behov av nya ledare. Är du en förälder som är intresserad av att hjälpa till som ledare i kåren, vänligen hör av er till info.npscout@gmail.com för mer info. Du kan även läsa mer här>>

Är du intresserad av att bli scout i Näsby Parks Scoutkår? I vår kår får du uppleva äventyr och utmaningar med nya kompisar! Bli scout och lär dig nya saker genom att själv få prova på. Hos oss får du uppleva äventyr på riktigt som ger dig minnen för livet. Anmäl dig i formuläret nedan!

Gå med i kåren redan idag!

För att gå med i Näsby Parks Scoutkår kan du göra en intresseanmälan.

Du placeras då i kön och vi hör av oss när vi kan erbjuda er en plats.

För närvarande finns följande avdelningar:

• Småkrypen (Spårare) – åk 2-3 på tisdagar 18:30-20:00 (kö, se köregler nedan)
  • Gaddarna (Upptäckare) – åk 4-5 på torsdagar 18:30-20:15 (ingen kö)
  • Skogsluffarna (Äventyrare) – åk 6-8 på måndagar 19:00-21:00 (ingen kö)
  • Doff (Utmanare & Rover) – åk 9+

Vänligen skriv önskad avdelning i fältet ’Noteringar’.

Om ni får ett felmeddelande för att ni redan finns i Scoutnets register, vänligen maila scoutnet@scouterna.se och meddela att ni vill ställas i kö till Näsby Parks Scoutkår så löser de det.

Efter anmälan placeras ni automatiskt i kön, ni kommer senare få ett mail med mer information om ni fick en plats eller om när ni beräknas kunna erbjudas en plats.

Köregler

Vi har för närvarande ett stort söktryck till våra avdelningar för yngre åldrar, därför finns dessa köregler om eventuell kö uppstår. Vi hoppas att så många som möjligt ska få en plats.

• Barn till föräldrar som ställer upp som ledare under hela terminen är garanterad en plats
  • Barn som har syskon som är medlemmar i kåren går före i kön
  • Övriga får en köplats efter det datum som man har anmält intresse till kåren

Medlemsavgift

Just nu är medlemsavgiften i vår kår:

• 1050 kr per termin för spårare
  • 1100 kr per termin för upptäckare
  • 1250 kr per termin för äventyrare
  • 1250 kr per termin för utmanare
  • 100 kr per termin för aktiva ledare och funktionärer
  • 250 kr per termin för stödjande medlemmar

Den som betalar sin medlemsavgift blir också medlem i Roslagens Scoutdistrikt, Scouterna samt i en av världsscoutorganisationerna, WOSM för pojkar och WAGGGS för flickor. Extra avgifter tillkommer för övernattningar, hajker, läger och andra aktiviteter.